Najčastejšie otázky

1. Mám vypísať názov práce v anglickom jazyku?

Túto možnosť volíte len vtedy, ak potrebujete mať celý obal záverečnej práce vyhotovený v anglickom jazyku. Zvyčajne je to v prípade, že celá práca je písaná v anglickom jazyku.

2. Aký rok mám uviesť do objednávkového formulára?

Ide o rok, v ktorom odovzdávate záverečnú prácu. Nevpisujte rok narodenia – ten nás nezaujíma 😊.

3. Čo je to osobné číslo?

Je to jedinečné číslo každého študenta na UNIZA. Prihlasujete sa s ním napr. do IS Vzdelávanie. Má 6 číslic.p>

4. Čo je to evidenčné číslo?

Ide o evidenčné číslo vašej záverečnej práce. Má 14 číslic. Nájdete ho na zadaní vašej záverečnej práce, príp. si ho zistite na vašej katedre.

5. Ako mám chápať počet listov práce?

Celkový počet listov práce je počet listov vnútra práce vrátane všetkých príloh, ktoré sú zviazané s vnútrom práce a aj uložené mimo vnútra práce (pod pásik alebo v samolepiacom vrecku). Ide o počet strán pri jednostrannej tlači. Ak chcete prácu tlačiť obojstranne, počet listov je polovičný k počtu strán práce (napr. pri obojstrannej tlači mám 100 strán, t. j. 50 listov) a túto informáciu nám uveďte aj v poznámke objednávky.

6. Ako mám postupovať, keď mám prílohy, ktoré potrebujem uložiť mimo vnútra práce?

V prípade, ak máte prílohy, ktoré majú byť uložené mimo vnútra práce (napr. výkresy), vyberte si možnosť Príloha extra (mimo vnútra práce). Napíšte počet listov príloh a zvoľte si formu uloženia – samolepiace vrecko (do 10 listov A4) alebo pásik na prílohy (do 60 listov A4). V prípade väčších príloh ako A4 treba prílohy prepočítať takto: 1 A3 = 2 A4, 1 A2 = 4 A4, 1 A1 = 8 A4, 1 A0 = 16 A4.

7. Mám prílohy, ktoré majú viac ako 60 listov A4. Ako mám postupovať?

V tomto prípade vám odporúčame zviazanie do špeciálnej väzby so šnúrkami. Tento špeciálny typ obalu sa objednáva osobne v EDISe a na jeho zhotovenie potrebujeme mať k dispozícii vytlačené a poskladané prílohy.

Druhou možnosťou je vytvorenie obalu príloh práce s pásikom na prílohy. Ak si prajete vyrobiť takýto obal, treba zadať objednávku na výrobu obalu, pričom postupujete rovnako ako pri objednávke väzby práce. Do objednávky treba za názov doplniť „Prílohy“. Objednajte si zároveň aj pásik na príslušný počet listov.

8. Ako môžem poslať súbor na tlač vnútra práce?

Súbor na tlač vnútra práce nahrajte priamo v objednávkovom systéme vo formáte PDF. Táto možnosť sa nachádza na druhej strane objednávkového formulára. Maximálna veľkosť súboru je 50 MB. V prípade, ak sa vám nedarí súbor nahrať, skontrolujte si jeho názov a skúste ho premenovať napr. na FINAL.PDF. Ak sa vám ani tak súbor nenahrá, pošlite nám ho e-mailom, príp. prostredníctvom úschovne.

9. Ako môžem poslať súbory na tlač príloh?

Súbor na tlač príloh práce nahrajte priamo v objednávkovom systéme vo formáte PDF. V prípade, ak máte viac súborov príloh, odporúčame vám poslať nám ich zazipované do 1 archívu prostredníctvom e-mailu, resp. cez úschovňu alebo Microsoft OneDrive na mailovú adresu: tlacdiplomovky@uniza.sk.

10. Ako je to so zabezpečením USB?

V objednávke si môžete vybrať aj USB s príslušnou kapacitou. USB je vo forme plastovej karty. Nenahrávame naň obsah, toto je potrebné si zabezpečiť vo vlastnej réžii. K USB dostanete automaticky aj samolepiaci obal a tiež samolepku, kde odporúčame napísať vlastné meno a priezvisko, príp. skratku fakulty.

11. Ako účtujete kombinovanú tlač?

Kombinovanú tlač účtujeme na základe skutočného počtu vytlačených strán podľa počítadiel tlačiarenských strojov. Vychádza sa pritom z vami pripraveného tlačového PDF súboru. Odporúčame preto skontrolovať, ako máte súbor pripravený. Nie je možné objednať tlač len vybraných strán farebne. Príklad – nedokážeme zrealizovať vašu požiadavku, ak chcete tlačiť farebne len napr. strany č. 2, 18, 35, 49 a následne ich vkladať do vytlačenej čb. kópie. Takéto požiadavky nebudeme akceptovať.

12. Tlačíte aj vo formáte A3?

Áno, môžeme vám prílohy, príp. niektoré strany vnútra práce vytlačiť aj vo formáte A3. Túto informáciu nám uveďte v poznámke k objednávke.

13. Je možné doniesť vytlačené vnútro práce?

Áno, je to možné. Pri objednávke zvoľte možnosť bez tlače. Vnútro práce doručte do EDISu počas otváracích hodín zabalené v obálke označenej vaším menom a fakultou, jednotlivé sady musia byť oddelené. Prijímame len nepokrčené, nezvlnené a inak nepoškodené strany.

14. Do kedy zhotovíte moju objednávku?

Termín vyhotovenia si volíte pri zadaní objednávky. Je to maximálna lehota, do ktorej máte prácu zviazanú. Objednávku však začíname vybavovať ihneď po jej zadaní.

15. Urobil/a som chybu v objednávke, ako mám postupovať?

Zmenu nám nahláste čím skôr mailom, príp. telefonicky. Nevytvárajte duplicitné objednávky! Zmenu na obale práce je možné zrealizovať, kým obal práce nie je vytlačený. Rovnako je možné vymeniť nahratý súbor PDF, kým nebola práca vytlačená. Aj neskôr je možná zmena objednávky – napr. oprava obalu, ale len za poplatky.

16. Je možné storno objednávky?

Storno objednávky po jej odoslaní už nie je možné. Odporúčame vám preto zvážiť záväzné zaslanie vašej objednávky.

17. Neprišiel mi e-mail potvrdzujúci prijatie objednávky.

V tom prípade nás kontaktuje. Je možné, že ste zadali nesprávnu e-mailovú adresu a objednávka bola prijatá alebo objednávka prijatá nebola a bude ju potrebné zadať nanovo.

18. Neprišiel mi e-mail s inštrukciami k platbe.

E-mail s inštrukciami k platbe zvyčajne zasielame do 2 pracovných dní po odoslaní objednávky. Ak by ste do tohto času e-mail nedostali, kontaktuje nás.

19. Príde mi e-mail, že moja objednávka je zhotovená?

Áno, o zhotovení kompletnej objednávky vás budeme informovať e-mailom. V prípade, ak e-mail nedostanete, stačí sa dostaviť na termín zhotovenia práce. Nezasielame e-mail o čiastočnom zhotovení objednávky (napr. len o zhotovení obalov), vždy odovzdávame až kompletne zviazanú prácu s objednanými prílohami (USB).

20. Ako môžem objednávku zaplatiť?

Zaplatiť môžete prostredníctvom elektronickej peňaženky UNIZA – eMANY. Na úspešné uhradenie objednávky je potrebné splniť dve veci:
1. úspešné sa prihlásiť (https://emany.uniza.sk/) prostredníctvom LDAP účtu (totožné s prihlásením sa do dochádzky, WIFI atď.),
2. nutnou podmienkou je mať disponibilný zostatok na účte eMANY. Následne je potrebné vybrať položku zo služieb Poplatok EDISu za viazanie a tlač a kliknúť na tlačidlo Zaplatiť. Pri platbe treba uviesť číslo objednávky a sumu. Platiť je potrebné zo svojho účtu eMANY. Zaplatiť je možné aj v hotovosti v pokladni EDISu. Platba kartou nie je možná.